söndag 10 april 2011

Kycklingpaj

Till 4 port. behövs:

Pajdeg:
100 g margarin
3 dl mjöl
2 msk vatten

Arbeta ihop ingredienserna och tryck ut degen i en pajform, förgrädda 10 min i 225 grader.

Fyllning:
1 gul lök
150 g färska champinjoner
1 grillad kyckling i små bitar, urbenad
1/2 förpackning Philadelphia ost
1 burk chunchy salsa, medium
Riven ost till gratinering

Bryn lök och champinjoner, blanda ner kycklingbitar, Philadelphia och Chunchy salsa, låt puttra några minuter.

Lägg fyllningen i pajskalet och strö över riven ost.
Gratinera 10 min i 225 grader.

Servera en god sallad till!


1 kommentar:

  1. Skulle göra denna smarriga paj tänkte jag, men jag lyckades inte få tag på grillad kyckling. Tina och grilla frysta filéer hann jag inte, så jag tog köttfärs istället och det gick jättebra- pajen blev väldigt god! Jag får prova kyckling en annan gång :). Kram Helen

    SvaraRadera